هشدار بارش برف در انزلی

هشدار بارش برف در انزلی

DSC_0106.jpg

این روزها کافیست تا در خیابانها و کوچه های شهر قدم بزنید و سرما را با تمام وجود حس کنید و این سوال تکراری را از خود بپرسید که آیا سال گذشته هم مانند امسال سرد بود؟

شاید نیاز باشد با ثبت دما و شرایط این روزها و حفظ آن تا سال آینده و مقایسه امروز با شرایط آن روز متوجه این موضوع شویم، اما امروزه با این حجم ترافیک کاری و مشغله کمتر کسی دست به این کار میزند، هستند مراکزی که این کار را انجام می دهند که در راس آنها سازمان هواشناسی کشوری است، که البته ممکن است که دسترسی به آرشیو آن از حوصله عموم خارج باشد.
با پیشرفت روز افزون امکانات ارتباطی شامل انواع گجتها و اپلیکیشن ها، میتوان به روشی آسانتر ‌و سریعتر به شرایط آب و هوایی امروز و روزهای آینده دسترسی داشت و گریزی هم به سابقه دمایی امروز در گذشته زد. یکی از بهترین و دقیقترین اپلیکشن ها به گواه افراد استفاده کننده در زمینه پیش بینی آب و هوا، اپلیکشن پیش بینی وضعیت جوی وابسته به سایت accu weather می باشد که در نسخه های اندروید و ios وجود داشته و امکانات قابل توجهی ارائه می دهد، حتی در ورژن دسکتاپ شما می توانید به بیش از آنچه در این اپلیکیشن در اختیار شماست، دسترسی داشته باشید. امکاناتی شامل دمای هوا ,real feel, سرعت و جهت وزش باد، رطوبت هوا، نقطه شبنم، پیش بینی ساعتی، روزانه و ماهانه، احتمال بارش برف و باران به درصد، رصد نقشه های ماهواره ای و پوشش ابری، میزان بارش باران و برف پیش بینی شده و نیز در نسخه دسکتاپ، زمان طلوع و غروب خورشید و همچنین moon phase , ونیز بخش مقایسه دمای امروز با سال گذشته نیز وجود دارد.
اما هدف از این نگارش آشنایی و معرفی یک اپلیکیشن مفید و سودمند نبود، بلکه هدف از بیان  این مطلب این است که با توجه به نفوذ بسیار گوشی های هوشمند چه در سطح مسئولین و چه آحاد جامعه، به راحتی می توان نرم افزار مشابه ای را در آنها یافت که به پیش بینی وضع هوا می پردازند و حداقل دمای روز را اعلام می کنند.
با مراجعه به شرایط جوی این روزهای شهرمان چه به صورت فیزیکی و چه در فضای مجازی و همچنین رجوع به پیش بینی های اعلام شده در سایتهای هوا شناسی علی الخصوص مورد مذکور، می توان به نکاتی چند پی برد:
همانگونه که از شرایط بر می آید امسال زمستان زود رسی خواهیم داشت و این از بارشهای متعدد برف در ارتفاعات و حجم و شدت بارشها در روزهای گذشته مشهود است، در واقع چرخه طبیعی پاییز و زمستان با سرعت بیشتری در حال گذر است.
پیش بینی ۲۰ درصدی احتمال بارش برف در روز شانزدهم دسامبر برابر با بیست و پنجم آذر، برطبق نقشه های هواشناسی برای بندر انزلی وجود دارد، به این معنی که اگر شرایط بر طبق پیش بینی اعلام شده پیش برود در این روز خاص احتمال بارش برف، بیست درصد است.
با توجه به سابقه نزدیک بارش برف در سال ۹۲ و اتفاقات رخ داده در آن سال و همچنین با توجه به شرایط جوی کل دنیا که این روزها اخبار و اتفاقات آن از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و نیز شرایط بارشهای امسال در شمال کشور و اخطارهای متعدد سازمان هواشناسی، به نظر می آید که مسئولین شهر باید از هم اکنون به فکر چاره باشند و امکانات و تجهیزات لازم در خصوص مقابله با شرایط احتمالی پیش رو را فراهم آورند تا با خاطری آسوده، آنها نیز در کنار مردم از این فصل و زیباییهای بارش برف لذت ببرند و بارش برف اسباب شادی مردم باشد نه دغدغه خاطر آنها و ترس از تکرار مجدد اتفاقات سالهای ۹۲ و  ۸۶
این یک هشدار بود، هر چند مسئولین نیز تاکنون در ستاد بحران شهرستان به آن اندیشیده اند و امکاناتی را مهیا کرده اند، اما توصیه می کنیم این هشدار را جدی بگیرید.
ضمنا همانگونه که گفته شد وضعیت جوی عنوان شده یک پیش بینی است، ممکن است به وقوع نپیوندد و یا ممکن است با شدتی بیش از انتظار رخ دهد


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار شهرستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: